Adressering Børstad II

Kommunen skal velge navn og vedtar skrivemåten på tettsteder, grender, kommunale gater, veger, torg, boligfelt, kommunale anlegg mm. og vedta skrivemåten av offentlige adresser, jfr stedsnavnloven.

Det nye boligfeltet på Børstad som det er bygd 3 nye eneboliger «småhus» er nevnt som Børstad II under opparbeidelse av boligfeltet. Børstad II er ikke et offisielt navn eller adresse.

Det er naturlig at prestboligen (Børstad 119) er med i denne prosessen med ny adresse ettersom boligen er på samme veg som de nye boligene, jfr vedlagte kart.
Kommunen starter prosessen med å få;
•    Velge navn på boligfeltet
•    Vedta skrivemåten
•    Vedta skrivemåten av offentlige adresser
Høylandet kommune foreslår Børstadlia som navn på det nye boligfeltet.
Alle som har forslag på navn på det nye boligfeltet eller kommentarer til skrivemåte  kan sende forslag på navn og skrivemåte til postmottak@hoylandet.kommune.no innen 1. november.